Coronavirus: *UPDATE*

  • Posted on: 15 August 2020
  • By: admin

UPDATE 15/08/2020 Nieuw Scoutsjaar

Beste ouders en leden

Hopelijk is iedereen al een beetje uitgerust van onze fantastische, en een beetje specialere, kampen. Het zal nodig zijn, want de start van het nieuwe jaar komt dichterbij!

Voorlopig ziet het er naar uit dat zolang we blijven werken in bubbels van 50, er geen problemen zijn. Wij wachten momenteel zelf nog op meer nieuws dus kunnen nog geen officiële flitsduif schrijven.

Om jullie toch al een beetje informatie te geven.
Onze voorloppige planning ziet er als volgt uit:
06/09 laatste vergadering
13/09 overgang (per tak)
20/09 BBQ (we bekijken nog de opties en de vorm waarin dit mogelijk is)
27/09 geen vergadering

Vanaf wij zelf meer weten zullen we ook de definitieve planning van september doorspelen. Aangezien we nog steeds met bubbels werken kunnen de takken zelf iets afwijken wat betreft de uren van de vergadering om alles veilig te kunnen doen verlopen. Zij zullen jullie dan ook zelf verder op de hoogte houden.

Hopelijk hebben jullie er al evenveel zin in als ons, “t zal wel zijn”

Groetjes en tot snel!
Scouts Feniks

UPDATE 22/05/2020

The word is out, We mogen op Scoutskamp!!! .

Dit zal echter geen kamp zijn zoals we het gewoon zijn, we zullen ons met z'n alle aan enkele regels moeten houden.
We zullen jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen van de bijkomende maatregelen die we zullen nemen om veilig op kamp te kunnen.
Deze zullen gebaseerd zijn op de zomerplannen van de ambrassade https://ambrassade.be/nl/jeugdwerkzomer.
Ook de normale info zal spoedig worden gecommuniceerd.

Voor verdere vragen kunnen jullie ons steeds bereiken via onze mail.
Onthoud nu vooral dat we op scoutskamp mogen!!!

De (dolgelukkige) leiding

UPDATE 18/03/2020

Beste ouders en leden,

Ondertussen zijn we slechts enkele dagen na het groepsfeest en hebben we al enkele keren nieuwe updates gekregen van zowel de overheid als van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
Spijtig genoeg hebben wij dus in maart ons groepsfeest, de quiz en de vergaderingen moeten schrappen.
Wij willen nogmaals onze dank uiten aan iedereen die al had aangegeven dat hij of zij kon helpen om dit evenement mogelijk te maken.
Zowel het oc, de mensen die dessertjes gingen bakken en Keurslagerij van Rossem mogen we in dit lijstje dus niet vergeten.

Daarnaast hebben wij van vele ouders het volledige inschrijvingsbedrag voor het groepsfeest geschonken gekregen.
Hiervoor kunnen wij jullie niet genoeg bedanken!! Dankzij jullie hebben wij ondanks het wegvallen van onze geldactiviteiten toch een financieel duwtje in de rug gekregen.

In de maand april mogen we alvast geen activiteiten organiseren tot en met de paasvakantie.
Hierdoor vallen er opnieuw enkele activiteiten in het water.
Voorlopig kunnen wij niet veel meer doen dan samen met jullie hopen dat de weekends eind april wel mogen doorgaan.

Hou zeker goed onze informatiekanalen (site, mail en facebook) in de gaten waarop wij meer naar jullie zullen communiceren moesten er veranderingen zijn.
Hopelijk schijnt de zon wat meer in de maand april, dit betere weer mag voor ons wel blijven duren.
Maar nog belangrijker, hopelijk mogen we eind april terug onze activiteiten hervatten.

Wij zullen alvast klaarstaan om te herrijzen als een Feniks.

Goede gezondheid toegewenst voor jullie en jullie naasten en hopelijk tot snel!
Een stevige linker,
Scouts 2646 Feniks

PS: Onze leiding is alvast niet stilgevallen en verschillende takken zijn al begonnen met het plannen van hun kamp.

UPDATE 12/03/2020
Beste ouders en leden,

Zoals jullie waarschijnlijk al wel weten heeft Scouts en Gidsen Vlaanderen vanmiddag opgelegd om alle activiteiten tot 31/03 te schrappen.
Concreet houdt dit in dat ons groepsfeest zaterdag niet kan doorgaan, er geen vergaderingen op zondag zullen zijn en dat ook onze quiz zal worden afgelast.

Meer concreet over het groepsfeest, zijn we momenteel bezig met het opsommen van onze kosten.
Komende dagen zullen wij ons bezig houden met de terugbetalingen van het inschrijvingsgeld.
Aangezien wij graag een financiële kater willen vermijden zullen wij de gemaakte kosten aftrekken van het inschrijvingsgeld.
Dit zou neerkomen op een drietal euro per persoon.
Indien u hier nog vragen over heeft, of dit voor iemand een probleem zou vormen, mogen jullie ons altijd contacteren op het emailadres: feniks2646@gmail.com.

Aangezien er veel inschrijvingen waren kan het wel even duren voor het geld op u rekening verschijnt.

Indien u ons graag een financieel duwtje in de rug wil geven, aangezien onze grote evenementen wegvallen en u dus het inschrijvingsgeld niet terugwenst,
mag u dat ook altijd laten weten op bovenstaand emailadres.

Wij hopen alvast dat we onze activiteiten zo snel mogelijk kunnen hervatten.
Goede gezondheid toegewenst en hopelijk tot snel.

Stevig vuistje

Scouts 2646 Feniks